Jégvarázs őrület – Baján első szülinapi tortája

Azt hiszem minden túlzás nélkül állíthatom,hogy jégvarázzsal kelek-fekszem. Pardon,jéggajázzsal. Nem,nem az egyévesem tanult meg beszélni,ő kérem nagyon jól elvan azzal a kb öt szóval amit tud. Viszont kislányom gondoltam megérett egy új “nagymesére” a ronggyá nézett Dinótesó után, és nagycsopis barátnőjénél,Virágnál a Jégvarázs nagyot hódított,hát gondoltam teszek egy próbát. Hmm,nem tudom nem-e bánom már:) Nem részletezem,de lényeg,hogy MINDEN ekörül forog, kívülről fújja a betétdalokat, fél ruhatára már elzás,minden este uszály gyárt a törörlközőből és azzal vonul..még az autóba is a dalok szólnak,és persze már mi is együtt nyomjuk a gyerekkel,megyünk is a következő tehetségkutatóra. Bajánkám arany szívem csak vigyorogva nézi mikor énekel a művésznő. Így történt,hogy mikor megkérdeztem Szonját,milyen tortát süssek az öcsédnek első születésnapjára,naná,jéggajázsosat anya!

Természetesen az egész szereplőgárdát a tortán akarta látni,de némi vita után kiegyeztünk a hópelyhes-fenyőfás-olafosba. Olaf. A hóember. Ó az könnyű…aha,hát próbáltál már arcvonásokat formázni egy hóembernek? Arcvonás..együgyű vigyor kategória. Cuki felhanggal. “Téged Elza épített? Ja,miért? Tudod hol van Elza? Ja,miért? És oda tudsz vinni minkez? Ja,miért?”

Azt már meg is álmodtam,hogy “hófödte” torta lesz,tehát a burkoló fondant alapszíne kék, tetejére rácsurgatott hatással felsimított második réteg fehér fondant. Aztán a hópelyhek miatt rendeltem gyorsan hópelyhes kiszúrókat,minden más volt itthon.

Elsőként azonban az Olaf figurával kezdtem,ezt pár nappal a szülinapi buli előtt megcsináltam. Nekem nem volt egyszerű mutatvány,mutatom a képeket.

Kell hozzá kb 15 dkg fehér fondant/marcipán, kevés fekete színű a gombokhoz,szemhez,hajhoz,illetve egy kis narancs/piros az orrához.

img_20161104_091558

Kell egy fogvájó,ami majd egyenesben tartja,a kezekhez pedig fekete ételfestékkel megfestett virágdrótot használtam. Elsőként kiadagoltam a hóember testével arányos fondantmennyiségeket,és nekiláttam megformázni a vigyorgást:) egy fondant formázót használtam.

img_20161104_091706

img_20161104_092004

Kellett ide fogacska, kivágtam egy kis fehér téglalapot,ezt illesztettem a fekete marcipán háromszögre,és kis vízzel applikáltam a “mosolyba”.

Olaj kobakjának másik részén lesznek a szemek,és majd elvileg az a három szál haj, amit a feje tetejére kell felrakni. Itt előbb szintén virágdrótba gondolkodtam, de aztán marcipánból is jól sikerül apró kis hengereket sodorni.

LÁtjátok a háttérben, azért nem sikerült első nekifutásra, és ez a második is inkább ijesztő mint kajla, de ennyit tudtam kihozni belőle:) A test többi része könnyű volt, a lábak kis fehér fondanttéglák,a gombok fekete fondant körök, az orr pedig sárga  répaforma, amelyet szintén kis vízzel rögzítettem.A kézfejeket szintén fekete fondantból formáztam meg szabadkézzel.

Végül összeállítottam Olafot. A törzs szilárdságát egy fogpiszkáló adta.

Készült mellé egy fenyőfa, szintén fehér fondantból, a lehető legegyszerűbben készítettem, enyhén kúp formára gyúrtam egy darab fondantot, és egy kisollóval körbe-körbe bevagdostam.

A torta végül elkészült..szokás szerint kiskukta tortalap-receptjét használtam, és málna redukcióval kevert svájci vajkrémmel töltötte, ezt a receptet megtalálhatjátok a triatlonos tortámnál, és Viánál is:)

A borítás sikerült “havas” jellegre, a passzé körben marcipánból készül “hógolyók”. Szonja teljesen odavolt érte:))

Megjegyzem, a kis szülinapost  egyetalán nem érdekelte a hűhó a hóemberes torta körül, viszont majd’ megőrült a másik tortáért, amit direkt azért csináltam, hogy szétmaszatolhassa:)

 

 

Hozzászólás